Kurumsal Kimlik
Kurumsal kimlik özellikle Türkiye’deki standartları itibari ile düşünüldüğünde bir işletmenin veya herhangi bir ticari faaliyette bulunan kişilerin çalıştırdığı iş yerine ait resmi statü kazandırma işlemidir diyebiliriz. Esasen bu tanımı örneği ile açıklarsak sanıyoruz daha hatasız bir tanımlama yapmış olacağız.
Örnek üzerinden gidelim: Dünyada yaşayan insanları düşünelim ve bu insanların uzuvları, görünüm itibari ile suratlarının şekilleri, ses tonlamaları, ten renkleri, gözleri veya saçları, karakterleri, jest ve mimikleri, zeka katsayıları her biri birbirinden farklı yapıya sahip canlılardır öyle değil mi? İşte kurumsal kimlik de bireyin veya bir ticari işletmenin kendini belli bir statüden ifade edebilmesi için kazanılan resmiyet anlamına gelmektedir. Eğer bir işletme kurumsal kimliğe sahipse, o işletme mutlaka ama mutlaka müşterileri tarafından ilk seçenek kabul edilir. Hem onların gözünde saygınlık kazanır, hem de ticari iletişimde güvenilir bir ortamın oluşturulmasını daha en başından sağlanmış olur.
Jbm Interactive Kurumsal Kimlik analizleri ve yaratıcı fikir yönelimleri ile müşterilerinin ticari vasıflarının daha kaliteli ve daha modern bir ölçüde yükselmesini sağlar. Kurumsal kimlik kazandırma işlemlerinin her zaman profesyonel bir altyapıyla oluşturulması gerektiğini unutmamak gerekir.
Kurumsal kimlik tasarımı bir marka yaratmak demektir. Logo tasarımı, slogan belirlenmesi, renk ve fontların seçimi, kartvizit, broşür ve katalog tasarımları gibi birçok alanda bir markanın inşa edilmesi kurumsal kimlik çalışmalarının bütününü oluşturur.
Logo ve Slogan
Logo ve slogan, markanın müşteriler tarafından keşfedilmesini sağlar. Her markanın kendine özgü bir logosunun ve sloganının olması gerekir. Müşterilerin aralarında paylaştıkları, kolay hatırlanacak, teşhis edilebilecek ve reklam faaliyetlerinde markanın değerini arttıracak bir logo ile slogan üretilmelidir. Logolar genellikle bir sembol veya işaret şeklinde olabildikleri gibi özel olarak üretilen bir font da olabilirler. Sloganlar ise markanın temel değerini taşıyan, akılda kalıcı ve pazarlama unsuru olarak görev alırlar.
Kurumsal Renk ve Font
Grafik tasarımcının gözüyle firmanın hizmetlerini, ürünlerini, müşterinin algısını, satın alma gücünü arttıracak ve sektörde fark yaratacak şekilde oluşturmak oldukça zordur. Bunları sağlayabilmek için kurumsal renk seçimi ve fontun oluşturulması gerekir. Uzun vadede marka itibarı artarken renklerin, yazı fontlarının ve görsellerin etkisi oldukça büyüktür.
Kartvizit ve Baskılar
Logo, slogan, renk ve font gibi temel unsurlar şekillendiğinde sıra konseptin yaratılmasına gelir. Tanıtım materyallerinde ve çeşitli platformlarda kullanılmak üzere bir tema oluşturulur. Kartvizit tasarımı, işletmenin kimliğini doğrudan yansıtacak detayları barındırır. Bunun yanında ürün etiketlerine kadar detaylandırılabilecek kurumsal kimlik konsepti istenilen ölçüde büyütülebilir. Yaratıcılık ve özgünlük JBM ile çok daha modern bir çizgi çizmenizi sağlar.
Kurumsal Kimlik Tasarımında JBM Değerlerimiz
Biz Jbm Interactive olarak 3 temel hususu misyon edinerek faaliyet sunuyoruz;
1.Müşterimizin kurumsal bir statü kazanabilmesi adına sektörel rekabette yapılması gereken reklam, tanıtım ve pazarlama operasyon süreçlerini yönetiyoruz.
2.Tanıtımı yapılacak müşterimizin isteklerine değer veriyor, bunların faaliyete geçirilmesi adına profesyonel denklemler kurarak süreç yönetimini sahipleniyoruz.
3.Doğru hedef kitleye kurumsal anlamda seslenebilmesi adına rakip analizleri sağlayarak, müşterilerimizin kendi piyasalarındaki yapmak istedikleri kurumsal atılımlarda yardımcı oluyoruz.
Bu 3 temel husus size kurumsal kimlik kazandırılmasında etkili olabilecek etkenlerdir. Biz Jbm Interactive firması olarak hemen hemen her kategoriden atılımda bulunmak isteyen firmaların kurumsal kimlik kazanmalarında öncü bir rol üstlendiğimizin farkındayız ve bunu profesyonel olarak icra ettiğimizi bilmenizi isteriz.